Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 473 000
Viikot: 27-30/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 348 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %25,8 %1 253 00085 %
Yle TV216,9 %18,7 %1 103 00075 %
Yle Teema2,7 %3,7 %771 00052 %
Yle Fem1,4 %1,8 %688 00047 %
Yle yhteensä49,5 %50,0 %1 314 00089 %
MTV312,2 %14,3 %1 176 00080 %
Sub3,0 %2,8 %827 00056 %
AVA2,1 %2,1 %632 00043 %
C More Total2,7 %1,5 %261 00018 %
MTV yhteensä20,0 %20,6 %1 255 00085 %
Nelonen9,2 %11,0 %1 078 00073 %
Jim2,8 %2,8 %733 00050 %
Liv2,7 %2,2 %741 00050 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %92 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %17,8 %1 182 00080 %
TV53,1 %2,8 %726 00049 %
Kutonen2,1 %1,8 %610 00041 %
Frii1,7 %1,7 %439 00030 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %77 0005 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,6 %914 00062 %
STAR Channel3,3 %2,5 %692 00047 %
Music TV0,0 %0,0 %61 0004 %
Muut3,8 %2,4 %508 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 348 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.