Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 085 000
Viikot: 27-30/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,7 %36,5 %992 00091 %
Yle TV216,2 %17,4 %873 00080 %
Yle Teema3,3 %5,0 %669 00062 %
Yle Fem1,5 %2,0 %569 00052 %
Yle yhteensä61,7 %60,9 %1 007 00093 %
MTV313,9 %16,2 %914 00084 %
Sub1,5 %1,2 %540 00050 %
AVA1,4 %1,1 %435 00040 %
C More Total3,1 %1,4 %185 00017 %
MTV yhteensä19,8 %19,8 %941 00087 %
Nelonen6,8 %8,6 %804 00074 %
Jim1,8 %2,1 %483 00044 %
Liv1,6 %1,1 %499 00046 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %54 0005 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %12,7 %858 00079 %
TV51,3 %1,4 %421 00039 %
Kutonen0,8 %0,6 %350 00032 %
Frii1,1 %1,1 %267 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %34 0003 %
Warner Bros. Discovery3,3 %3,2 %551 00051 %
STAR Channel1,1 %0,7 %364 00034 %
Music TV0,0 %0,0 %41 0004 %
Muut3,3 %2,7 %394 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 013 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.