Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 472 000
Viikot: 27-30/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 125 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %28,3 %1 723 00070 %
Yle TV215,3 %15,8 %1 627 00066 %
Yle Teema2,7 %3,9 %903 00037 %
Yle Fem1,3 %1,7 %817 00033 %
Yle yhteensä50,0 %49,7 %1 971 00080 %
MTV314,0 %16,3 %1 684 00068 %
Sub2,8 %2,7 %1 081 00044 %
AVA2,9 %2,6 %903 00037 %
C More Total1,9 %0,8 %267 00011 %
MTV yhteensä21,6 %22,4 %1 875 00076 %
Nelonen8,6 %10,2 %1 520 00062 %
Jim3,0 %3,1 %970 00039 %
Liv3,7 %2,8 %1 066 00043 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %84 0003 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %17,5 %1 744 00071 %
TV52,6 %2,8 %914 00037 %
Kutonen1,4 %1,2 %701 00028 %
Frii2,1 %2,0 %557 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %85 0003 %
Warner Bros. Discovery6,3 %6,1 %1 238 00050 %
STAR Channel2,4 %1,9 %840 00034 %
Music TV0,2 %0,1 %104 0004 %
Muut2,9 %2,2 %626 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 125 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.