Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 842 000
Viikot: 27-30/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 135 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %25,5 %3 350 00069 %
Yle TV217,7 %18,9 %3 255 00067 %
Yle Teema2,4 %3,5 %1 869 00039 %
Yle Fem1,2 %1,6 %1 632 00034 %
Yle yhteensä49,5 %49,5 %3 838 00079 %
MTV312,5 %14,8 %3 293 00068 %
Sub3,4 %3,4 %2 310 00048 %
AVA2,0 %1,9 %1 641 00034 %
C More Total3,0 %1,4 %685 00014 %
MTV yhteensä20,9 %21,5 %3 662 00076 %
Nelonen8,9 %10,9 %3 065 00063 %
Jim3,0 %3,1 %2 063 00043 %
Liv2,7 %2,1 %2 009 00041 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %256 0005 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %17,7 %3 461 00071 %
TV52,8 %2,9 %1 948 00040 %
Kutonen1,9 %1,7 %1 581 00033 %
Frii1,5 %1,4 %1 101 00023 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %203 0004 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,3 %2 556 00053 %
STAR Channel3,1 %2,2 %1 875 00039 %
Music TV0,3 %0,1 %261 0005 %
Muut3,8 %2,7 %1 412 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 135 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.