Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 937 000
Viikot: 27-30/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 600 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 64 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 5 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,1 %7,3 %279 00030 %
Yle TV224,6 %25,7 %370 00040 %
Yle Teema0,7 %0,9 %81 0009 %
Yle Fem0,4 %0,5 %68 0007 %
Yle yhteensä32,8 %34,4 %461 00049 %
MTV310,0 %12,6 %318 00034 %
Sub6,9 %8,7 %262 00028 %
AVA3,2 %2,9 %135 00014 %
C More Total3,5 %1,7 %63 0007 %
MTV yhteensä23,6 %25,9 %446 00048 %
Nelonen11,7 %14,0 %332 00035 %
Jim5,3 %4,7 %230 00025 %
Liv4,1 %3,4 %195 00021 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %25 0003 %
Nelonen Media yhteensä22,4 %23,6 %431 00046 %
TV54,3 %5,1 %193 00021 %
Kutonen2,6 %2,0 %145 00016 %
Frii2,3 %1,8 %88 0009 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %18 0002 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,2 %284 00030 %
STAR Channel5,9 %3,3 %199 00021 %
Music TV1,0 %0,6 %35 0004 %
Muut4,7 %3,1 %132 00014 %
Yhteensä100,0 %100,0 %600 00064 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.