Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 206 000
Viikot: 27-30/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 419 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %25,3 %3 461 00066 %
Yle TV218,0 %19,0 %3 465 00067 %
Yle Teema2,4 %3,4 %1 898 00036 %
Yle Fem1,2 %1,7 %1 668 00032 %
Yle yhteensä49,2 %49,4 %4 070 00078 %
MTV312,3 %14,7 %3 411 00066 %
Sub3,3 %3,4 %2 389 00046 %
AVA2,0 %1,9 %1 668 00032 %
C More Total3,0 %1,4 %721 00014 %
MTV yhteensä20,7 %21,5 %3 826 00073 %
Nelonen9,0 %10,9 %3 213 00062 %
Jim3,0 %3,1 %2 127 00041 %
Liv2,6 %2,1 %2 056 00039 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %281 0005 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %17,7 %3 641 00070 %
TV52,8 %2,9 %2 008 00039 %
Kutonen1,9 %1,7 %1 627 00031 %
Frii1,5 %1,4 %1 125 00022 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %209 0004 %
Warner Bros. Discovery6,5 %6,3 %2 648 00051 %
STAR Channel3,3 %2,3 %2 013 00039 %
Music TV0,3 %0,1 %266 0005 %
Muut4,1 %2,8 %1 499 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 419 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.