Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
Viikot: 27-30/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,2 %9,3 %424 00061 %
Yle TV220,5 %21,6 %479 00069 %
Yle Teema1,0 %1,0 %193 00028 %
Yle Fem0,6 %0,8 %163 00024 %
Yle yhteensä33,3 %32,8 %548 00079 %
MTV310,3 %12,8 %464 00067 %
Sub7,2 %8,1 %380 00055 %
AVA1,5 %1,5 %206 00030 %
C More Total3,8 %1,7 %101 00015 %
MTV yhteensä22,8 %24,1 %529 00077 %
Nelonen11,7 %14,1 %459 00066 %
Jim4,8 %4,9 %344 00050 %
Liv2,5 %1,9 %276 00040 %
Nelosen maksukanavat0,8 %0,9 %50 0007 %
Nelonen Media yhteensä21,5 %23,9 %515 00075 %
TV54,7 %4,6 %324 00047 %
Kutonen4,0 %4,5 %277 00040 %
Frii0,9 %0,7 %146 00021 %
The Discovery Channel0,9 %0,9 %36 0005 %
Warner Bros. Discovery10,4 %10,6 %426 00062 %
STAR Channel5,7 %4,6 %339 00049 %
Music TV1,0 %0,4 %74 00011 %
Muut5,3 %3,5 %206 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %602 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.