Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 370 000
Viikot: 27-30/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 010 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %22,7 %1 627 00069 %
Yle TV219,9 %22,0 %1 627 00069 %
Yle Teema2,2 %3,1 %966 00041 %
Yle Fem1,2 %1,6 %815 00034 %
Yle yhteensä48,9 %49,3 %1 866 00079 %
MTV311,1 %13,2 %1 609 00068 %
Sub3,9 %4,1 %1 229 00052 %
AVA1,2 %1,2 %739 00031 %
C More Total4,0 %2,0 %418 00018 %
MTV yhteensä20,2 %20,5 %1 787 00075 %
Nelonen9,3 %11,6 %1 544 00065 %
Jim3,0 %3,1 %1 092 00046 %
Liv1,7 %1,3 %943 00040 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,5 %171 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %17,8 %1 716 00072 %
TV53,0 %3,0 %1 034 00044 %
Kutonen2,5 %2,3 %880 00037 %
Frii0,9 %0,8 %544 00023 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %117 0005 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,5 %1 318 00056 %
STAR Channel3,7 %2,6 %1 034 00044 %
Music TV0,3 %0,1 %157 0007 %
Muut4,6 %3,1 %786 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 010 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.