Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 206 000
Viikot: 31-34/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 650 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,4 %21,9 %3 572 00069 %
Yle TV224,5 %18,4 %3 804 00073 %
Yle Teema2,5 %3,3 %2 199 00042 %
Yle Fem5,1 %5,5 %2 693 00052 %
Yle yhteensä55,6 %49,2 %4 348 00084 %
MTV312,4 %16,7 %3 630 00070 %
Sub3,0 %3,6 %2 530 00049 %
AVA1,8 %1,9 %1 732 00033 %
C More Total1,5 %1,1 %602 00012 %
MTV yhteensä18,7 %23,2 %4 029 00077 %
Nelonen7,8 %10,0 %3 334 00064 %
Jim2,2 %2,3 %2 067 00040 %
Liv2,5 %2,4 %2 190 00042 %
Hero1,1 %1,5 %1 295 00025 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %279 0005 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %16,4 %3 770 00072 %
TV52,5 %2,9 %2 135 00041 %
Kutonen1,6 %1,7 %1 606 00031 %
Frii1,3 %1,3 %1 081 00021 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %245 0005 %
Warner Bros. Discovery5,8 %6,2 %2 707 00052 %
STAR Channel2,6 %2,1 %2 076 00040 %
National Geographic Channel0,2 %0,1 %151 0003 %
Disney Finland2,8 %2,2 %2 132 00041 %
Music TV0,2 %0,1 %220 0004 %
Muut3,3 %2,9 %1 423 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 650 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.