Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 618 000
Viikot: 1-34/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 593 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,9 %37,1 %583 00094 %
Yle TV210,0 %8,4 %516 00084 %
Yle Teema3,6 %5,1 %410 00066 %
Yle Fem1,8 %2,3 %354 00057 %
Yle yhteensä57,5 %52,9 %591 00096 %
MTV319,8 %23,8 %543 00088 %
Sub1,4 %1,2 %317 00051 %
AVA2,2 %1,7 %284 00046 %
C More Total1,1 %0,6 %69 00011 %
MTV yhteensä24,4 %27,3 %557 00090 %
Nelonen6,3 %8,6 %483 00078 %
Jim1,6 %2,0 %284 00046 %
Liv1,7 %1,5 %308 00050 %
Hero0,5 %0,7 %145 00024 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %19 0003 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %12,9 %508 00082 %
TV51,5 %1,4 %244 00040 %
Kutonen0,6 %0,5 %177 00029 %
Frii1,7 %1,5 %149 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0002 %
Warner Bros. Discovery3,8 %3,5 %306 00049 %
STAR Channel0,9 %0,8 %203 00033 %
National Geographic Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
Music TV0,0 %0,0 %13 0002 %
Muut3,1 %2,5 %199 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %593 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.