Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 656 000
Viikot: 1-34/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 600 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,7 %9,6 %425 00065 %
Yle TV214,3 %12,1 %457 00070 %
Yle Teema1,6 %1,8 %209 00032 %
Yle Fem1,4 %1,6 %188 00029 %
Yle yhteensä28,0 %25,0 %540 00082 %
MTV317,1 %20,1 %489 00075 %
Sub4,7 %5,3 %341 00052 %
AVA4,1 %4,2 %288 00044 %
C More Total2,3 %1,7 %82 00012 %
MTV yhteensä28,2 %31,3 %543 00083 %
Nelonen12,9 %16,3 %457 00070 %
Jim4,8 %4,8 %314 00048 %
Liv5,9 %5,0 %348 00053 %
Hero1,6 %1,8 %179 00027 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,6 %36 0006 %
Nelonen Media yhteensä25,9 %28,5 %523 00080 %
TV54,6 %4,8 %298 00045 %
Kutonen2,0 %1,7 %208 00032 %
Frii2,9 %2,2 %162 00025 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %29 0004 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,1 %389 00059 %
STAR Channel4,1 %3,3 %286 00044 %
National Geographic Channel0,2 %0,1 %22 0003 %
Music TV0,6 %0,4 %57 0009 %
Muut3,2 %2,3 %162 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %600 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.