Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 085 000
Viikot: 1-34/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 044 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,2 %35,8 %1 027 00095 %
Yle TV212,3 %10,3 %932 00086 %
Yle Teema3,4 %4,9 %742 00068 %
Yle Fem2,0 %2,5 %650 00060 %
Yle yhteensä58,0 %53,5 %1 039 00096 %
MTV317,6 %21,7 %960 00088 %
Sub1,5 %1,4 %597 00055 %
AVA1,7 %1,4 %500 00046 %
C More Total2,3 %1,5 %173 00016 %
MTV yhteensä23,0 %26,0 %986 00091 %
Nelonen6,3 %8,6 %874 00081 %
Jim1,7 %2,1 %544 00050 %
Liv1,4 %1,2 %558 00051 %
Hero0,5 %0,7 %302 00028 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %67 0006 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %13,0 %917 00085 %
TV51,6 %1,5 %482 00044 %
Kutonen0,9 %0,8 %375 00035 %
Frii1,2 %1,1 %296 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %42 0004 %
Warner Bros. Discovery3,9 %3,6 %601 00055 %
STAR Channel1,1 %1,0 %412 00038 %
National Geographic Channel0,2 %0,1 %38 0004 %
Music TV0,0 %0,0 %37 0003 %
Muut3,8 %3,0 %416 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 044 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.