Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
Viikot: 1-34/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 636 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,3 %9,6 %454 00066 %
Yle TV217,3 %15,2 %504 00073 %
Yle Teema1,6 %1,8 %248 00036 %
Yle Fem1,3 %1,5 %214 00031 %
Yle yhteensä31,6 %28,1 %575 00083 %
MTV313,4 %16,5 %518 00075 %
Sub6,0 %6,7 %409 00059 %
AVA1,6 %1,7 %243 00035 %
C More Total3,3 %2,6 %106 00015 %
MTV yhteensä24,3 %27,3 %575 00083 %
Nelonen12,5 %15,1 %511 00074 %
Jim5,1 %5,3 %379 00055 %
Liv2,4 %2,2 %311 00045 %
Hero1,5 %1,8 %208 00030 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,3 %55 0008 %
Nelonen Media yhteensä22,6 %25,7 %562 00081 %
TV54,7 %5,0 %366 00053 %
Kutonen3,6 %3,6 %292 00042 %
Frii0,8 %0,6 %139 00020 %
The Discovery Channel1,0 %0,8 %38 0005 %
Warner Bros. Discovery10,0 %10,0 %452 00065 %
STAR Channel5,5 %4,5 %359 00052 %
National Geographic Channel0,7 %0,3 %31 0005 %
Music TV0,7 %0,4 %71 00010 %
Muut5,2 %3,9 %208 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %636 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.