Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 937 000
Viikot: 1-34/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 703 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,7 %6,4 %339 00036 %
Yle TV216,6 %15,2 %424 00045 %
Yle Teema1,0 %1,2 %120 00013 %
Yle Fem1,2 %1,2 %123 00013 %
Yle yhteensä25,6 %24,1 %537 00057 %
MTV314,7 %19,4 %455 00049 %
Sub6,8 %8,1 %333 00036 %
AVA2,8 %2,6 %172 00018 %
C More Total3,9 %2,9 %86 0009 %
MTV yhteensä28,1 %33,0 %565 00060 %
Nelonen13,8 %16,5 %443 00047 %
Jim4,8 %4,4 %253 00027 %
Liv4,0 %3,5 %234 00025 %
Hero1,2 %1,5 %107 00011 %
Nelosen maksukanavat1,0 %0,8 %34 0004 %
Nelonen Media yhteensä24,9 %26,7 %530 00057 %
TV54,8 %5,2 %246 00026 %
Kutonen2,2 %1,6 %160 00017 %
Frii1,6 %1,3 %96 00010 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %26 0003 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,4 %337 00036 %
STAR Channel6,1 %3,5 %254 00027 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %19 0002 %
Music TV1,3 %0,9 %49 0005 %
Muut5,0 %3,4 %142 00015 %
Yhteensä100,0 %100,0 %703 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.