Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 650 000
Viikot: 1-34/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %24,4 %1 906 00072 %
Yle TV212,3 %10,4 %1 919 00072 %
Yle Teema2,7 %3,6 %1 138 00043 %
Yle Fem1,8 %2,2 %1 034 00039 %
Yle yhteensä44,7 %40,5 %2 239 00084 %
MTV318,2 %22,0 %2 005 00076 %
Sub2,8 %2,9 %1 291 00049 %
AVA2,9 %2,8 %1 083 00041 %
C More Total1,9 %1,2 %320 00012 %
MTV yhteensä25,8 %29,0 %2 168 00082 %
Nelonen9,7 %12,4 %1 853 00070 %
Jim2,8 %3,0 %1 146 00043 %
Liv3,3 %2,9 %1 271 00048 %
Hero1,0 %1,2 %642 00024 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %120 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,1 %19,8 %2 047 00077 %
TV52,9 %2,9 %1 095 00041 %
Kutonen1,1 %1,0 %765 00029 %
Frii2,0 %1,8 %618 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %88 0003 %
Warner Bros. Discovery6,3 %5,9 %1 388 00052 %
STAR Channel2,6 %2,0 %1 023 00039 %
National Geographic Channel0,1 %0,1 %64 0002 %
Music TV0,3 %0,2 %127 0005 %
Muut3,4 %2,6 %703 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 415 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.