Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 656 000
Viikot: 1-26/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 605 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,6 %9,3 %431 00066 %
Yle TV212,4 %10,5 %463 00071 %
Yle Teema1,6 %1,8 %215 00033 %
Yle Fem1,1 %1,3 %180 00027 %
Yle yhteensä25,7 %22,9 %544 00083 %
MTV318,3 %21,1 %506 00077 %
Sub4,7 %5,1 %351 00053 %
AVA4,2 %4,3 %301 00046 %
C More Total2,4 %2,0 %85 00013 %
MTV yhteensä29,5 %32,4 %554 00084 %
Nelonen13,6 %17,2 %474 00072 %
Jim5,0 %4,9 %328 00050 %
Liv6,0 %5,1 %360 00055 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %38 0006 %
Nelonen Media yhteensä26,8 %29,7 %535 00081 %
TV54,6 %4,6 %303 00046 %
Kutonen2,0 %1,7 %213 00032 %
Frii3,0 %2,1 %164 00025 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %27 0004 %
Warner Bros. Discovery10,1 %8,8 %393 00060 %
STAR Channel4,1 %3,3 %291 00044 %
Music TV0,6 %0,4 %61 0009 %
Muut3,2 %2,4 %163 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %605 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.