Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 740 000
Viikot: 1-26/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 718 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %23,0 %679 00092 %
Yle TV210,3 %9,3 %616 00083 %
Yle Teema2,9 %3,6 %460 00062 %
Yle Fem1,7 %2,1 %407 00055 %
Yle yhteensä41,9 %38,0 %705 00095 %
MTV319,3 %22,8 %661 00089 %
Sub2,7 %2,8 %450 00061 %
AVA3,1 %3,0 %392 00053 %
C More Total2,3 %1,5 %108 00015 %
MTV yhteensä27,3 %30,1 %682 00092 %
Nelonen11,0 %13,6 %615 00083 %
Jim2,8 %2,9 %401 00054 %
Liv3,1 %2,6 %445 00060 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %46 0006 %
Nelonen Media yhteensä18,3 %20,7 %652 00088 %
TV53,3 %3,1 %410 00055 %
Kutonen1,2 %1,1 %295 00040 %
Frii2,0 %1,9 %243 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %38 0005 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,4 %494 00067 %
STAR Channel2,5 %2,3 %353 00048 %
Music TV0,0 %0,0 %24 0003 %
Muut3,2 %2,5 %249 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %718 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.