Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 842 000
Viikot: 1-26/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %23,6 %3 636 00075 %
Yle TV211,5 %10,1 %3 576 00074 %
Yle Teema2,8 %3,6 %2 330 00048 %
Yle Fem1,4 %1,8 %1 970 00041 %
Yle yhteensä43,1 %39,1 %4 113 00085 %
MTV317,3 %21,0 %3 799 00078 %
Sub3,2 %3,5 %2 683 00055 %
AVA2,2 %2,2 %2 008 00041 %
C More Total2,9 %2,1 %739 00015 %
MTV yhteensä25,6 %28,8 %4 076 00084 %
Nelonen9,7 %12,3 %3 589 00074 %
Jim3,2 %3,4 %2 399 00050 %
Liv2,4 %2,1 %2 356 00049 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %344 0007 %
Nelonen Media yhteensä17,0 %19,9 %3 889 00080 %
TV53,2 %3,2 %2 296 00047 %
Kutonen1,8 %1,6 %1 733 00036 %
Frii1,5 %1,4 %1 207 00025 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %229 0005 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,5 %2 836 00059 %
STAR Channel3,0 %2,4 %2 127 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %292 0006 %
Muut4,2 %3,1 %1 495 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 440 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.