Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 472 000
Viikot: 1-17/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 306 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %24,9 %1 915 00077 %
Yle TV29,8 %8,1 %1 867 00076 %
Yle Teema2,9 %3,7 %1 222 00049 %
Yle Fem1,5 %1,9 %1 042 00042 %
Yle yhteensä43,1 %38,6 %2 146 00087 %
MTV318,7 %22,5 %2 009 00081 %
Sub2,8 %3,0 %1 342 00054 %
AVA3,1 %2,9 %1 152 00047 %
C More Total1,6 %0,8 %283 00011 %
MTV yhteensä26,2 %29,3 %2 134 00086 %
Nelonen10,3 %13,5 %1 900 00077 %
Jim2,9 %3,0 %1 194 00048 %
Liv3,2 %2,8 %1 322 00053 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %130 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,7 %20,9 %2 049 00083 %
TV53,1 %3,1 %1 146 00046 %
Kutonen1,2 %1,1 %797 00032 %
Frii2,1 %1,8 %651 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %93 0004 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,1 %1 422 00058 %
STAR Channel2,5 %2,1 %1 029 00042 %
Music TV0,3 %0,2 %141 0006 %
Muut3,6 %2,8 %700 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 306 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.