Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 733 000
Viikot: 1-17/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 704 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %25,6 %680 00093 %
Yle TV210,8 %9,0 %631 00086 %
Yle Teema3,3 %4,1 %521 00071 %
Yle Fem1,6 %2,1 %426 00058 %
Yle yhteensä44,5 %40,8 %697 00095 %
MTV313,5 %16,7 %648 00088 %
Sub3,6 %4,1 %519 00071 %
AVA1,6 %1,6 %371 00051 %
C More Total3,2 %2,2 %154 00021 %
MTV yhteensä21,9 %24,7 %669 00091 %
Nelonen9,4 %12,0 %617 00084 %
Jim3,2 %3,4 %458 00063 %
Liv1,4 %1,2 %424 00058 %
Nelosen maksukanavat1,4 %1,6 %105 00014 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %19,9 %645 00088 %
TV54,0 %4,0 %464 00063 %
Kutonen2,7 %2,4 %391 00053 %
Frii1,3 %1,4 %264 00036 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %56 0008 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,2 %539 00074 %
STAR Channel3,4 %3,0 %436 00060 %
Music TV0,1 %0,1 %45 0006 %
Muut4,9 %3,5 %303 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %704 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.