Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 733 000
Viikot: 22-26/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 694 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %21,7 %657 00090 %
Yle TV222,3 %24,3 %605 00083 %
Yle Teema2,7 %3,9 %466 00064 %
Yle Fem1,7 %2,0 %423 00058 %
Yle yhteensä52,2 %51,8 %686 00094 %
MTV311,9 %14,2 %606 00083 %
Sub3,0 %3,2 %466 00064 %
AVA1,2 %1,2 %337 00046 %
C More Total3,0 %2,6 %167 00023 %
MTV yhteensä19,0 %21,3 %640 00087 %
Nelonen7,2 %8,0 %570 00078 %
Jim3,3 %3,5 %433 00059 %
Liv1,4 %1,3 %389 00053 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %78 00011 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %14,8 %609 00083 %
TV53,2 %2,9 %427 00058 %
Kutonen2,7 %2,3 %358 00049 %
Frii1,3 %1,4 %249 00034 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %56 0008 %
Warner Bros. Discovery7,6 %6,9 %505 00069 %
STAR Channel3,3 %2,5 %400 00055 %
Music TV0,1 %0,1 %41 0006 %
Muut4,3 %2,6 %317 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %694 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.