Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 10–24
Kohderyhmän väestö: 458 000
Viikot: 22-26/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 335 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 73 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,7 %6,6 %142 00031 %
Yle TV224,9 %25,8 %222 00048 %
Yle Teema0,7 %0,9 %52 00011 %
Yle Fem0,9 %0,9 %55 00012 %
Yle yhteensä33,2 %34,2 %268 00059 %
MTV310,3 %13,8 %212 00046 %
Sub5,3 %6,1 %136 00030 %
AVA4,8 %4,5 %104 00023 %
C More Total2,4 %1,6 %43 0009 %
MTV yhteensä22,8 %25,9 %263 00057 %
Nelonen11,8 %13,3 %187 00041 %
Jim5,5 %4,8 %119 00026 %
Liv5,1 %4,4 %127 00028 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,0 %13 0003 %
Nelonen Media yhteensä23,9 %24,6 %238 00052 %
TV54,4 %4,9 %106 00023 %
Kutonen1,5 %1,1 %72 00016 %
Frii2,8 %2,5 %59 00013 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %10 0002 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,7 %151 00033 %
STAR Channel4,1 %2,1 %109 00024 %
Music TV1,8 %1,2 %27 0006 %
Muut5,3 %3,3 %56 00012 %
Yhteensä100,0 %100,0 %335 00073 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.