Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 618 000
Viikot: 18-21/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,5 %33,4 %590 00095 %
Yle TV26,0 %6,2 %529 00086 %
Yle Teema3,6 %4,8 %394 00064 %
Yle Fem1,5 %1,9 %308 00050 %
Yle yhteensä50,6 %46,3 %599 00097 %
MTV324,9 %28,1 %562 00091 %
Sub1,3 %1,0 %306 00050 %
AVA2,4 %2,0 %283 00046 %
C More Total1,4 %1,0 %87 00014 %
MTV yhteensä30,0 %32,1 %574 00093 %
Nelonen7,6 %10,5 %504 00082 %
Jim1,9 %2,4 %286 00046 %
Liv1,7 %1,5 %296 00048 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %18 0003 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %15,1 %532 00086 %
TV51,6 %1,3 %235 00038 %
Kutonen0,6 %0,5 %165 00027 %
Frii1,9 %1,6 %134 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
Warner Bros. Discovery4,1 %3,4 %289 00047 %
STAR Channel1,0 %1,0 %195 00031 %
Music TV0,0 %0,0 %13 0002 %
Muut2,5 %2,1 %195 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %602 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.