Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 472 000
Viikot: 18-21/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %21,2 %1 837 00074 %
Yle TV27,9 %7,3 %1 789 00072 %
Yle Teema2,6 %3,2 %1 071 00043 %
Yle Fem1,3 %1,6 %880 00036 %
Yle yhteensä37,4 %33,3 %2 107 00085 %
MTV325,1 %28,8 %2 040 00083 %
Sub2,4 %2,4 %1 220 00049 %
AVA2,8 %2,7 %1 035 00042 %
C More Total3,8 %3,5 %415 00017 %
MTV yhteensä34,1 %37,4 %2 150 00087 %
Nelonen10,3 %13,0 %1 818 00074 %
Jim3,0 %3,1 %1 104 00045 %
Liv3,3 %3,0 %1 210 00049 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %88 0004 %
Nelonen Media yhteensä17,7 %20,2 %1 992 00081 %
TV52,7 %2,5 %1 034 00042 %
Kutonen1,0 %0,8 %711 00029 %
Frii2,0 %1,7 %560 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %72 0003 %
Warner Bros. Discovery5,8 %5,0 %1 304 00053 %
STAR Channel2,2 %1,9 %941 00038 %
Music TV0,2 %0,1 %111 0004 %
Muut2,6 %2,0 %632 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 288 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.