Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
Viikot: 9-13/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 72 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,1 %10,8 %377 00055 %
Yle TV211,3 %8,2 %403 00058 %
Yle Teema1,8 %2,1 %208 00030 %
Yle Fem0,8 %1,1 %163 00024 %
Yle yhteensä26,9 %22,2 %455 00066 %
MTV313,3 %16,1 %428 00062 %
Sub6,2 %6,9 %339 00049 %
AVA2,1 %2,2 %216 00031 %
C More Total2,3 %1,5 %67 00010 %
MTV yhteensä24,0 %26,8 %467 00068 %
Nelonen14,1 %16,9 %426 00062 %
Jim6,0 %6,8 %329 00048 %
Liv2,7 %2,5 %264 00038 %
Nelosen maksukanavat1,7 %2,1 %61 0009 %
Nelonen Media yhteensä26,0 %29,9 %460 00067 %
TV55,0 %5,4 %316 00046 %
Kutonen3,7 %3,9 %238 00034 %
Frii0,8 %0,7 %104 00015 %
The Discovery Channel1,1 %1,1 %28 0004 %
Warner Bros. Discovery10,6 %11,1 %368 00053 %
STAR Channel6,4 %5,3 %305 00044 %
Music TV0,8 %0,5 %58 0008 %
Muut5,4 %4,2 %158 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %500 00072 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.