Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 085 000
Viikot: 9-13/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 839 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,2 %36,7 %831 00077 %
Yle TV29,5 %6,3 %769 00071 %
Yle Teema3,7 %5,2 %635 00058 %
Yle Fem1,6 %2,1 %520 00048 %
Yle yhteensä55,9 %50,4 %835 00077 %
MTV317,6 %22,1 %777 00072 %
Sub1,4 %1,5 %495 00046 %
AVA1,9 %1,7 %418 00038 %
C More Total2,2 %1,4 %138 00013 %
MTV yhteensä23,1 %26,7 %797 00073 %
Nelonen6,5 %9,2 %735 00068 %
Jim1,8 %2,1 %462 00043 %
Liv1,2 %1,0 %449 00041 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,8 %64 0006 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %13,9 %758 00070 %
TV52,0 %1,9 %438 00040 %
Kutonen0,9 %0,9 %321 00030 %
Frii1,4 %1,3 %255 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %42 0004 %
Warner Bros. Discovery4,5 %4,3 %519 00048 %
STAR Channel1,2 %1,1 %364 00034 %
Music TV0,0 %0,0 %32 0003 %
Muut4,6 %3,6 %362 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %839 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.