Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 085 000
Viikot: 5-8/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 056 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,5 %37,9 %1 045 00096 %
Yle TV29,8 %8,1 %974 00090 %
Yle Teema3,6 %5,1 %835 00077 %
Yle Fem2,1 %2,8 %750 00069 %
Yle yhteensä58,0 %53,8 %1 054 00097 %
MTV317,8 %21,8 %988 00091 %
Sub1,6 %1,6 %663 00061 %
AVA1,7 %1,4 %551 00051 %
C More Total1,8 %0,9 %166 00015 %
MTV yhteensä22,9 %25,7 %1 013 00093 %
Nelonen6,0 %8,3 %915 00084 %
Jim1,6 %1,9 %555 00051 %
Liv1,2 %1,0 %582 00054 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %67 0006 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %12,3 %956 00088 %
TV51,6 %1,5 %514 00047 %
Kutonen1,0 %0,9 %409 00038 %
Frii1,4 %1,2 %338 00031 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %50 0005 %
Warner Bros. Discovery4,1 %3,7 %638 00059 %
STAR Channel1,0 %1,0 %416 00038 %
Music TV0,0 %0,0 %38 0004 %
Muut4,3 %3,4 %462 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 056 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.