Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 10–24
Kohderyhmän väestö: 458 000
Viikot: 5-8/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 372 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,1 %5,1 %188 00041 %
Yle TV29,3 %8,4 %213 00046 %
Yle Teema1,2 %1,3 %60 00013 %
Yle Fem0,8 %1,1 %57 00012 %
Yle yhteensä17,5 %15,9 %279 00061 %
MTV317,2 %22,7 %270 00059 %
Sub6,3 %7,2 %165 00036 %
AVA4,0 %3,8 %125 00027 %
C More Total2,0 %1,0 %34 0008 %
MTV yhteensä29,5 %34,7 %311 00068 %
Nelonen16,9 %20,4 %257 00056 %
Jim4,7 %4,2 %126 00028 %
Liv6,2 %5,6 %153 00033 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %9 0002 %
Nelonen Media yhteensä29,6 %32,3 %301 00066 %
TV55,2 %5,8 %138 00030 %
Kutonen1,2 %0,7 %70 00015 %
Frii2,0 %1,7 %61 00013 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %9 0002 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,4 %182 00040 %
STAR Channel5,9 %3,1 %134 00029 %
Music TV2,6 %1,2 %35 0008 %
Muut6,3 %4,5 %62 00014 %
Yhteensä100,0 %100,0 %372 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.