Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
Viikot: 5-8/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 638 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,0 %10,7 %472 00068 %
Yle TV211,5 %9,1 %491 00071 %
Yle Teema2,2 %2,5 %289 00042 %
Yle Fem1,0 %1,3 %223 00032 %
Yle yhteensä27,7 %23,7 %573 00083 %
MTV313,7 %16,2 %529 00077 %
Sub6,1 %7,0 %437 00063 %
AVA1,8 %1,7 %271 00039 %
C More Total2,1 %1,5 %92 00013 %
MTV yhteensä23,8 %26,5 %579 00084 %
Nelonen14,2 %17,0 %532 00077 %
Jim6,1 %6,2 %393 00057 %
Liv2,4 %2,3 %339 00049 %
Nelosen maksukanavat1,2 %1,6 %52 0008 %
Nelonen Media yhteensä25,1 %28,5 %576 00083 %
TV55,0 %5,5 %378 00055 %
Kutonen3,3 %3,3 %308 00045 %
Frii0,9 %0,8 %149 00022 %
The Discovery Channel1,1 %0,9 %40 0006 %
Warner Bros. Discovery10,2 %10,6 %469 00068 %
STAR Channel7,3 %6,1 %383 00055 %
Music TV0,6 %0,3 %79 00011 %
Muut5,3 %4,4 %230 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %638 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.