Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 10–24
Kohderyhmän väestö: 479 000
Viikot: 5-8/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 362 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,3 %7,0 %185 00039 %
Yle TV210,0 %8,9 %200 00042 %
Yle Teema1,3 %2,1 %74 00016 %
Yle Fem0,5 %0,7 %65 00014 %
Yle yhteensä19,3 %18,7 %263 00055 %
MTV312,5 %16,2 %232 00048 %
Sub10,8 %13,3 %207 00043 %
AVA1,4 %1,3 %82 00017 %
C More Total3,7 %2,2 %45 0009 %
MTV yhteensä28,4 %33,0 %298 00062 %
Nelonen15,6 %19,7 %254 00053 %
Jim5,1 %4,9 %147 00031 %
Liv3,1 %3,0 %109 00023 %
Nelosen maksukanavat2,5 %2,0 %24 0005 %
Nelonen Media yhteensä27,5 %30,7 %284 00059 %
TV54,9 %5,9 %143 00030 %
Kutonen2,8 %2,1 %106 00022 %
Frii1,1 %0,6 %39 0008 %
The Discovery Channel0,9 %0,4 %16 0003 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,9 %187 00039 %
STAR Channel9,1 %4,6 %156 00033 %
Music TV1,2 %0,4 %26 0006 %
Muut4,9 %3,7 %80 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %362 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.