Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 473 000
Viikot: 5-8/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 435 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %25,1 %1 377 00093 %
Yle TV28,9 %7,6 %1 272 00086 %
Yle Teema3,5 %4,2 %1 053 00071 %
Yle Fem1,9 %2,4 %893 00061 %
Yle yhteensä43,3 %39,3 %1 418 00096 %
MTV316,1 %19,4 %1 328 00090 %
Sub3,1 %3,4 %997 00068 %
AVA2,3 %2,2 %774 00053 %
C More Total2,1 %1,2 %247 00017 %
MTV yhteensä23,7 %26,2 %1 367 00093 %
Nelonen10,8 %13,6 %1 263 00086 %
Jim3,2 %3,3 %879 00060 %
Liv2,1 %1,8 %903 00061 %
Nelosen maksukanavat0,9 %0,9 %133 0009 %
Nelonen Media yhteensä18,0 %20,9 %1 318 00089 %
TV53,6 %3,6 %890 00060 %
Kutonen2,1 %1,9 %732 00050 %
Frii1,8 %1,7 %548 00037 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %91 0006 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,5 %1 046 00071 %
STAR Channel3,0 %2,8 %789 00054 %
Music TV0,0 %0,0 %66 0005 %
Muut4,2 %3,2 %576 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 435 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.