Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 473 000
Viikot: 1-4/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 429 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %24,9 %1 392 00094 %
Yle TV213,3 %11,9 %1 307 00089 %
Yle Teema3,4 %3,9 %1 072 00073 %
Yle Fem1,5 %1,8 %859 00058 %
Yle yhteensä46,1 %42,5 %1 418 00096 %
MTV315,5 %19,5 %1 325 00090 %
Sub3,0 %3,3 %1 015 00069 %
AVA2,2 %2,3 %813 00055 %
C More Total2,7 %1,6 %246 00017 %
MTV yhteensä23,4 %26,7 %1 368 00093 %
Nelonen9,0 %11,4 %1 247 00085 %
Jim2,7 %2,6 %873 00059 %
Liv2,2 %1,8 %915 00062 %
Nelosen maksukanavat0,8 %0,8 %157 00011 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %17,9 %1 311 00089 %
TV53,7 %3,8 %880 00060 %
Kutonen2,1 %1,9 %719 00049 %
Frii1,4 %1,4 %548 00037 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %103 0007 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,4 %1 059 00072 %
STAR Channel3,1 %2,7 %836 00057 %
Music TV0,1 %0,1 %87 0006 %
Muut3,9 %2,8 %552 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 429 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.