Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 473 000
Viikot: 9-13/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 136 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %24,2 %1 085 00074 %
Yle TV29,1 %6,6 %989 00067 %
Yle Teema3,0 %3,9 %785 00053 %
Yle Fem1,6 %2,1 %655 00044 %
Yle yhteensä41,7 %36,8 %1 115 00076 %
MTV316,1 %19,8 %1 050 00071 %
Sub3,4 %3,9 %766 00052 %
AVA2,5 %2,7 %609 00041 %
C More Total2,6 %1,5 %202 00014 %
MTV yhteensä24,7 %28,0 %1 080 00073 %
Nelonen10,8 %13,5 %989 00067 %
Jim3,0 %3,3 %695 00047 %
Liv2,0 %1,8 %690 00047 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,1 %151 00010 %
Nelonen Media yhteensä18,3 %21,4 %1 039 00071 %
TV53,9 %3,6 %713 00048 %
Kutonen2,0 %1,9 %550 00037 %
Frii1,7 %1,8 %387 00026 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %83 0006 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,7 %833 00057 %
STAR Channel3,1 %2,9 %647 00044 %
Music TV0,1 %0,0 %55 0004 %
Muut4,1 %3,2 %431 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 136 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.