Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 618 000
Viikot: 9-13/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 475 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,8 %37,0 %469 00076 %
Yle TV28,2 %5,9 %426 00069 %
Yle Teema3,8 %5,3 %357 00058 %
Yle Fem1,5 %2,0 %286 00046 %
Yle yhteensä55,4 %50,1 %472 00076 %
MTV320,0 %24,3 %439 00071 %
Sub1,4 %1,4 %261 00042 %
AVA2,4 %2,0 %238 00038 %
C More Total1,2 %0,7 %59 0009 %
MTV yhteensä24,9 %28,3 %449 00073 %
Nelonen6,7 %9,4 %410 00066 %
Jim1,8 %1,9 %241 00039 %
Liv1,5 %1,3 %250 00040 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %19 0003 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %13,5 %423 00068 %
TV51,9 %1,9 %227 00037 %
Kutonen0,6 %0,5 %150 00024 %
Frii1,9 %1,7 %127 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %15 0002 %
Warner Bros. Discovery4,6 %4,2 %268 00043 %
STAR Channel0,9 %0,9 %186 00030 %
Music TV0,0 %0,0 %10 0002 %
Muut3,6 %2,9 %173 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %475 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.