Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 347 000
Viikot: 9-13/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 987 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 73 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,9 %10,1 %730 00054 %
Yle TV210,6 %7,6 %766 00057 %
Yle Teema1,6 %1,9 %374 00028 %
Yle Fem0,9 %1,2 %311 00023 %
Yle yhteensä25,0 %20,8 %893 00066 %
MTV315,5 %18,5 %842 00063 %
Sub5,4 %6,0 %632 00047 %
AVA3,3 %3,3 %464 00034 %
C More Total2,0 %1,2 %124 0009 %
MTV yhteensä26,1 %29,0 %916 00068 %
Nelonen14,3 %17,8 %820 00061 %
Jim5,8 %6,1 %603 00045 %
Liv4,4 %3,9 %556 00041 %
Nelosen maksukanavat1,3 %1,5 %98 0007 %
Nelonen Media yhteensä27,4 %31,2 %895 00066 %
TV55,0 %5,2 %558 00041 %
Kutonen2,8 %2,9 %407 00030 %
Frii1,6 %1,4 %237 00018 %
The Discovery Channel0,8 %0,7 %51 0004 %
Warner Bros. Discovery10,2 %10,2 %679 00050 %
STAR Channel5,5 %4,6 %551 00041 %
Music TV0,7 %0,6 %108 0008 %
Muut5,0 %3,6 %284 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %987 00073 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.