Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 556 000
Viikot: 9-13/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 844 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 72 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %24,1 %1 484 00058 %
Yle TV211,0 %7,2 %1 487 00058 %
Yle Teema2,8 %3,7 %975 00038 %
Yle Fem1,4 %1,9 %800 00031 %
Yle yhteensä42,5 %37,0 %1 686 00066 %
MTV313,7 %17,3 %1 540 00060 %
Sub3,9 %4,7 %1 159 00045 %
AVA1,6 %1,8 %763 00030 %
C More Total3,1 %2,0 %310 00012 %
MTV yhteensä22,2 %25,8 %1 667 00065 %
Nelonen9,9 %12,8 %1 509 00059 %
Jim3,5 %4,2 %1 051 00041 %
Liv1,5 %1,3 %885 00035 %
Nelosen maksukanavat1,6 %1,8 %238 0009 %
Nelonen Media yhteensä17,5 %21,5 %1 615 00063 %
TV53,6 %3,8 %1 031 00040 %
Kutonen2,4 %2,6 %820 00032 %
Frii1,0 %1,0 %462 00018 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %124 0005 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,9 %1 237 00048 %
STAR Channel4,1 %3,4 %1 018 00040 %
Music TV0,3 %0,2 %133 0005 %
Muut5,8 %4,3 %684 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 844 00072 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.