Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 556 000
Viikot: 5-8/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 329 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %24,5 %1 870 00073 %
Yle TV211,2 %8,7 %1 884 00074 %
Yle Teema3,1 %4,0 %1 300 00051 %
Yle Fem1,8 %2,3 %1 124 00044 %
Yle yhteensä43,7 %39,6 %2 137 00084 %
MTV313,6 %16,7 %1 940 00076 %
Sub4,0 %4,7 %1 534 00060 %
AVA1,4 %1,5 %983 00038 %
C More Total2,7 %1,7 %408 00016 %
MTV yhteensä21,7 %24,6 %2 112 00083 %
Nelonen10,1 %13,1 %1 922 00075 %
Jim3,6 %3,8 %1 312 00051 %
Liv1,5 %1,4 %1 163 00046 %
Nelosen maksukanavat1,2 %1,4 %228 0009 %
Nelonen Media yhteensä17,4 %20,9 %2 049 00080 %
TV53,5 %3,7 %1 282 00050 %
Kutonen2,4 %2,3 %1 060 00041 %
Frii1,0 %1,0 %660 00026 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %144 0006 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,5 %1 583 00062 %
STAR Channel4,2 %3,3 %1 277 00050 %
Music TV0,2 %0,1 %180 0007 %
Muut5,3 %4,1 %898 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 329 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.