Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 650 000
Viikot: 5-8/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 472 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %24,9 %2 008 00076 %
Yle TV29,6 %7,8 %2 015 00076 %
Yle Teema3,0 %3,8 %1 312 00050 %
Yle Fem1,7 %2,2 %1 148 00043 %
Yle yhteensä43,0 %38,7 %2 301 00087 %
MTV319,0 %22,8 %2 129 00080 %
Sub2,9 %3,1 %1 401 00053 %
AVA3,0 %2,7 %1 184 00045 %
C More Total1,5 %0,7 %308 00012 %
MTV yhteensä26,4 %29,3 %2 257 00085 %
Nelonen10,2 %13,5 %2 005 00076 %
Jim2,9 %3,1 %1 195 00045 %
Liv3,1 %2,7 %1 366 00052 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %112 0004 %
Nelonen Media yhteensä17,4 %20,7 %2 163 00082 %
TV53,0 %3,1 %1 180 00045 %
Kutonen1,2 %1,1 %840 00032 %
Frii2,2 %1,8 %667 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %91 0003 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,1 %1 459 00055 %
STAR Channel2,7 %2,1 %1 061 00040 %
Music TV0,3 %0,1 %135 0005 %
Muut3,6 %3,0 %771 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 472 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.