Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 822 000
Viikot: 1-48/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 410 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %24,9 %3 651 00076 %
Yle TV210,2 %8,4 %3 507 00073 %
Yle Teema2,5 %3,1 %2 303 00048 %
Yle Fem1,5 %2,0 %1 998 00041 %
Yle yhteensä42,6 %38,4 %4 066 00084 %
MTV318,1 %22,5 %3 848 00080 %
Sub4,3 %4,8 %2 852 00059 %
AVA2,3 %2,7 %2 116 00044 %
C More Total2,9 %2,1 %745 00015 %
MTV yhteensä27,7 %32,1 %4 099 00085 %
Nelonen8,1 %9,9 %3 483 00072 %
Jim3,2 %3,3 %2 372 00049 %
Liv2,5 %2,4 %2 407 00050 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %350 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %17,4 %3 823 00079 %
TV53,6 %3,4 %2 277 00047 %
Kutonen1,8 %1,7 %1 792 00037 %
Frii0,8 %0,8 %742 00015 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %198 0004 %
Warner Bros. Discovery6,5 %6,1 %2 823 00059 %
STAR Channel3,5 %2,8 %2 167 00045 %
Music TV0,4 %0,2 %326 0007 %
Muut4,0 %3,0 %1 343 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 410 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.