Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 339 000
Viikot: 1-48/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 233 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,6 %10,2 %918 00069 %
Yle TV210,4 %7,9 %928 00069 %
Yle Teema1,7 %1,9 %503 00038 %
Yle Fem0,9 %1,2 %398 00030 %
Yle yhteensä24,7 %21,2 %1 106 00083 %
MTV317,8 %21,8 %1 060 00079 %
Sub7,1 %8,1 %849 00063 %
AVA3,3 %3,8 %606 00045 %
C More Total3,8 %2,8 %208 00016 %
MTV yhteensä32,0 %36,6 %1 148 00086 %
Nelonen11,2 %13,2 %979 00073 %
Jim5,3 %5,1 %727 00054 %
Liv4,1 %4,0 %713 00053 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,1 %95 0007 %
Nelonen Media yhteensä22,7 %24,7 %1 093 00082 %
TV55,7 %5,6 %699 00052 %
Kutonen2,9 %2,7 %555 00041 %
Frii1,2 %0,9 %206 00015 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %44 0003 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,6 %859 00064 %
STAR Channel5,7 %4,6 %672 00050 %
Music TV0,6 %0,4 %128 00010 %
Muut3,9 %2,9 %323 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 233 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.