Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 463 000
Viikot: 1-39/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 275 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %24,5 %1 885 00077 %
Yle TV29,6 %8,0 %1 801 00073 %
Yle Teema2,5 %3,1 %1 167 00047 %
Yle Fem1,6 %2,0 %1 015 00041 %
Yle yhteensä42,1 %37,6 %2 106 00085 %
MTV320,2 %24,8 %1 999 00081 %
Sub4,4 %4,4 %1 422 00058 %
AVA3,3 %3,8 %1 174 00048 %
C More Total2,0 %1,3 %301 00012 %
MTV yhteensä29,8 %34,2 %2 121 00086 %
Nelonen8,4 %10,2 %1 788 00073 %
Jim3,1 %3,2 %1 168 00047 %
Liv3,5 %3,2 %1 314 00053 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %127 0005 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %18,0 %1 974 00080 %
TV53,4 %3,0 %1 098 00045 %
Kutonen1,2 %1,1 %820 00033 %
Frii0,9 %0,9 %315 00013 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %68 0003 %
Warner Bros. Discovery5,7 %5,2 %1 366 00055 %
STAR Channel2,9 %2,3 %998 00041 %
Music TV0,5 %0,3 %157 0006 %
Muut3,1 %2,5 %588 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 275 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.