Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 652 000
Viikot: 1-39/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 601 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,7 %9,6 %448 00069 %
Yle TV210,0 %7,4 %450 00069 %
Yle Teema1,7 %1,9 %241 00037 %
Yle Fem1,0 %1,2 %187 00029 %
Yle yhteensä23,3 %20,2 %539 00083 %
MTV320,1 %24,0 %519 00080 %
Sub7,0 %8,0 %407 00062 %
AVA4,9 %5,5 %336 00052 %
C More Total2,7 %2,0 %88 00014 %
MTV yhteensä34,7 %39,5 %563 00086 %
Nelonen11,5 %13,5 %476 00073 %
Jim5,2 %4,9 %342 00052 %
Liv6,0 %5,5 %386 00059 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,6 %38 0006 %
Nelonen Media yhteensä24,2 %25,8 %535 00082 %
TV55,5 %5,1 %328 00050 %
Kutonen2,2 %1,9 %245 00038 %
Frii1,4 %1,1 %85 00013 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %15 0002 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,3 %401 00062 %
STAR Channel5,1 %3,9 %305 00047 %
Music TV0,7 %0,5 %58 0009 %
Muut2,7 %1,9 %129 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %601 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.