Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 359 000
Viikot: 1-39/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 124 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %24,3 %1 749 00074 %
Yle TV211,5 %9,1 %1 686 00071 %
Yle Teema2,8 %3,5 %1 161 00049 %
Yle Fem1,5 %1,9 %969 00041 %
Yle yhteensä43,2 %38,7 %1 944 00082 %
MTV315,5 %19,6 %1 829 00078 %
Sub4,6 %5,5 %1 443 00061 %
AVA1,3 %1,6 %932 00040 %
C More Total4,1 %3,2 %446 00019 %
MTV yhteensä25,6 %30,0 %1 964 00083 %
Nelonen7,7 %9,5 %1 664 00071 %
Jim3,5 %3,7 %1 211 00051 %
Liv1,5 %1,5 %1 096 00046 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,1 %220 0009 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %16,9 %1 830 00078 %
TV53,9 %3,8 %1 177 00050 %
Kutonen2,4 %2,3 %976 00041 %
Frii0,6 %0,6 %309 00013 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %128 0005 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,1 %1 452 00062 %
STAR Channel4,3 %3,5 %1 144 00048 %
Music TV0,3 %0,1 %168 0007 %
Muut5,0 %3,7 %723 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 124 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.