Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 602 000
Viikot: 1-39/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 573 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV143,1 %37,7 %566 00094 %
Yle TV210,0 %8,7 %507 00084 %
Yle Teema3,1 %4,1 %392 00065 %
Yle Fem2,0 %2,6 %353 00059 %
Yle yhteensä58,3 %53,1 %570 00095 %
MTV320,6 %25,7 %524 00087 %
Sub2,5 %1,5 %326 00054 %
AVA1,8 %2,2 %269 00045 %
C More Total0,9 %0,5 %61 00010 %
MTV yhteensä25,8 %29,9 %536 00089 %
Nelonen5,5 %7,1 %453 00075 %
Jim1,6 %1,9 %265 00044 %
Liv1,6 %1,5 %296 00049 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %22 0004 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %11,2 %480 00080 %
TV51,6 %1,2 %224 00037 %
Kutonen0,6 %0,5 %162 00027 %
Frii0,4 %0,4 %69 00011 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0001 %
Warner Bros. Discovery2,6 %2,2 %275 00046 %
STAR Channel1,4 %1,2 %200 00033 %
Music TV0,0 %0,0 %19 0003 %
Muut2,7 %2,3 %169 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %573 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.