Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 490 000
Viikot: 1-39/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %25,2 %1 366 00092 %
Yle TV210,1 %8,4 %1 255 00084 %
Yle Teema3,1 %3,7 %964 00065 %
Yle Fem1,7 %2,2 %831 00056 %
Yle yhteensä43,7 %39,4 %1 407 00094 %
MTV317,8 %22,0 %1 330 00089 %
Sub3,8 %4,1 %989 00066 %
AVA2,4 %2,7 %791 00053 %
C More Total3,1 %2,2 %281 00019 %
MTV yhteensä27,1 %31,1 %1 366 00092 %
Nelonen8,5 %10,2 %1 225 00082 %
Jim2,9 %3,2 %840 00056 %
Liv2,2 %2,1 %871 00058 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,6 %146 00010 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %17,5 %1 302 00087 %
TV53,7 %3,3 %843 00057 %
Kutonen1,9 %1,8 %671 00045 %
Frii0,9 %1,0 %257 00017 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %87 0006 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,3 %1 011 00068 %
STAR Channel3,3 %2,8 %777 00052 %
Music TV0,0 %0,0 %67 0004 %
Muut3,9 %2,9 %494 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 428 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.