Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
Viikot: 1-31/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 287 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %23,5 %1 816 00071 %
Yle TV211,4 %9,1 %1 805 00071 %
Yle Teema2,7 %3,4 %1 198 00047 %
Yle Fem1,4 %1,9 %1 012 00040 %
Yle yhteensä42,4 %38,0 %2 075 00082 %
MTV315,8 %20,3 %1 939 00076 %
Sub4,7 %5,7 %1 520 00060 %
AVA1,3 %1,6 %968 00038 %
C More Total4,4 %3,5 %489 00019 %
MTV yhteensä26,2 %31,1 %2 095 00082 %
Nelonen7,7 %9,5 %1 756 00069 %
Jim3,4 %3,6 %1 247 00049 %
Liv1,5 %1,5 %1 141 00045 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,1 %242 00010 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %16,8 %1 937 00076 %
TV53,9 %3,7 %1 221 00048 %
Kutonen2,2 %2,2 %1 021 00040 %
Frii0,4 %0,4 %257 00010 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %135 0005 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,8 %1 512 00059 %
STAR Channel4,5 %3,4 %1 217 00048 %
Music TV0,3 %0,1 %177 0007 %
Muut5,3 %3,9 %771 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 287 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.