Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 339 000
Viikot: 1-31/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 234 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,3 %9,5 %913 00068 %
Yle TV29,9 %7,5 %921 00069 %
Yle Teema1,9 %2,0 %527 00039 %
Yle Fem0,8 %1,1 %403 00030 %
Yle yhteensä23,9 %20,1 %1 104 00082 %
MTV318,2 %22,6 %1 061 00079 %
Sub7,6 %8,8 %875 00065 %
AVA3,3 %3,9 %620 00046 %
C More Total4,3 %3,3 %225 00017 %
MTV yhteensä33,4 %38,6 %1 152 00086 %
Nelonen10,8 %12,8 %975 00073 %
Jim5,3 %5,0 %741 00055 %
Liv4,4 %4,3 %731 00055 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,1 %101 0008 %
Nelonen Media yhteensä22,3 %24,2 %1 093 00082 %
TV55,7 %5,4 %697 00052 %
Kutonen2,8 %2,6 %572 00043 %
Frii0,7 %0,6 %136 00010 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %46 0003 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,1 %859 00064 %
STAR Channel5,8 %4,7 %671 00050 %
Music TV0,6 %0,4 %129 00010 %
Muut4,0 %2,9 %320 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 234 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.