Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 182 000
Viikot: 1-31/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 724 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %23,5 %3 771 00073 %
Yle TV210,7 %8,6 %3 751 00072 %
Yle Teema2,6 %3,3 %2 407 00046 %
Yle Fem1,5 %2,0 %2 083 00040 %
Yle yhteensä42,0 %37,4 %4 329 00084 %
MTV318,2 %23,0 %4 056 00078 %
Sub4,6 %5,1 %3 025 00058 %
AVA2,2 %2,7 %2 186 00042 %
C More Total3,2 %2,4 %836 00016 %
MTV yhteensä28,3 %33,2 %4 349 00084 %
Nelonen8,2 %10,1 %3 661 00071 %
Jim3,2 %3,4 %2 472 00048 %
Liv2,5 %2,4 %2 512 00048 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %389 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %17,6 %4 036 00078 %
TV53,6 %3,3 %2 366 00046 %
Kutonen1,7 %1,6 %1 887 00036 %
Frii0,6 %0,5 %518 00010 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %207 0004 %
Warner Bros. Discovery6,2 %5,7 %2 941 00057 %
STAR Channel3,8 %2,8 %2 299 00044 %
Music TV0,4 %0,2 %339 0007 %
Muut4,2 %3,1 %1 400 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 724 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.