Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 463 000
Viikot: 1-31/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 279 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %23,8 %1 888 00077 %
Yle TV29,4 %8,1 %1 813 00074 %
Yle Teema2,6 %3,1 %1 190 00048 %
Yle Fem1,6 %2,0 %1 039 00042 %
Yle yhteensä41,7 %37,1 %2 109 00086 %
MTV320,6 %25,4 %2 016 00082 %
Sub4,5 %4,5 %1 456 00059 %
AVA3,2 %3,7 %1 192 00048 %
C More Total2,1 %1,4 %316 00013 %
MTV yhteensä30,3 %35,0 %2 135 00087 %
Nelonen8,6 %10,5 %1 811 00074 %
Jim3,1 %3,2 %1 186 00048 %
Liv3,5 %3,2 %1 334 00054 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %136 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %18,2 %1 989 00081 %
TV53,3 %2,9 %1 110 00045 %
Kutonen1,2 %1,1 %837 00034 %
Frii0,7 %0,6 %257 00010 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %69 0003 %
Warner Bros. Discovery5,4 %4,8 %1 375 00056 %
STAR Channel2,9 %2,3 %1 008 00041 %
Music TV0,5 %0,3 %159 0006 %
Muut3,1 %2,4 %597 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 279 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.