Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 640 000
Viikot: 1-31/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 437 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %23,6 %1 955 00074 %
Yle TV210,0 %8,2 %1 946 00074 %
Yle Teema2,5 %3,1 %1 209 00046 %
Yle Fem1,6 %2,0 %1 071 00041 %
Yle yhteensä41,6 %36,8 %2 254 00085 %
MTV320,4 %25,4 %2 116 00080 %
Sub4,5 %4,5 %1 505 00057 %
AVA3,1 %3,7 %1 218 00046 %
C More Total2,2 %1,4 %347 00013 %
MTV yhteensä30,2 %35,0 %2 253 00085 %
Nelonen8,7 %10,6 %1 905 00072 %
Jim3,1 %3,2 %1 225 00046 %
Liv3,4 %3,2 %1 371 00052 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %147 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %18,3 %2 099 00080 %
TV53,3 %2,9 %1 145 00043 %
Kutonen1,2 %1,1 %866 00033 %
Frii0,7 %0,6 %261 00010 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %72 0003 %
Warner Bros. Discovery5,3 %4,8 %1 429 00054 %
STAR Channel3,1 %2,3 %1 081 00041 %
Music TV0,5 %0,3 %162 0006 %
Muut3,2 %2,5 %629 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 437 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.